czwartek, 18 lipca 2013

Pracujący Magister

Życie bywa przewrotne. Otóż okazuje się, że od dwóch tygodni Magister pracuje. A praca ta ma w jego mniemaniu zadatki na Pracę. Chociaż to się jeszcze okaże, bo w tym kraju niczego nie można być pewnym.

Nie posłuchałem cennych rad niektórych komentujących osób i nie zarabiam przy użyciu łopaty. Wolę wykonywać czynności, które są bardziej zgodne z moim wykształceniem, predyspozycjami i aspiracjami życiowymi.

Oczywiście, jak możecie się domyślić, ukochany Urząd Pracy nie pomógł mi w tym małym sukcesie w żadnym stopniu. Można powiedzieć, że pomocne okazały się moje kontakty społeczne oraz znalezienie się we właściwym miejscu we właściwym czasie. Przypadek? Ja nie wierzę w przypadki. W żadnej dziedzinie życia.

Skoro ten urząd, którego nazwy z wielkich liter już w tym wpisie drugi raz nie wymienię, nie pomógł mi w żaden sposób – myślę, że w przyszłości, jeśli potrzebowałbym jego pomocy – nie skorzystam z niej.

Mam nadzieję, że do tego czasu zostanie wprowadzona w Polsce możliwość uzyskania ubezpieczenia zdrowotnego na bezrobociu bez potrzeby rejestrowania się... wiecie gdzie :)

Niezależnie od tego czy aktualnie pracuję czy Pracuję, nadal zamierzam prowadzić tego bloga. Wpisy będą pojawiać się mniej więcej raz w tygodniu. Zależy mi na tym, aby stworzyć dzięki tej platformie społeczność działającą na rzecz zmiany wszelkich niefunkcjonalnych rozwiązań w zakresie wsparcia instytucjonalnego absolwentów w Polsce.

Celem tego bloga jest i będzie także próba zmiany świadomości i pokazania szerszemu gronu odbiorców tragizmu sytuacji młodych ludzi poszukujących Pracy.

A żeby nie było za smutno i patetycznie – na koniec przygotowałem dla Was uśmieszek :)

7 komentarzy:

  1. Gratuluję!
    A tak przy okazji to wierzysz w te przypadki czy nie bo dziwnie to zabrzmiało: "Ja w nie wierzę. W żadnej dziedzinie życia."

    OdpowiedzUsuń
  2. Poprawione. Czterokrotne przeczytanie napisanego w pośpiechu tekstu to za mało :))) Aby uniknąć błędów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem kontaktem społecznym, miło mi :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwykle najpierw piszę tekst w notepadzie jako brudnopis, potem kopiuję i wklejam, akapit po akapicie, nadając formatowanie. Trochę to wydłuża czas publikacji treści, ale pozwala się zastanowić jeszcze raz nad tekstem i poprawić błędy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ..tak, tam było nieco ironii, cieszę się, że Ci się podoba ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. To coś na kształt naukowego slangu ;] No offence & peace :)

    OdpowiedzUsuń